Vad räknas som ett sammanhängande avbrott?

För att avbrottsersättning ska kunna bli aktuell krävs det bland annat att överföringen av el har varit avbruten under en sammanhängande period (avbrottsperiod) om minst tolv timmar. Rätten till avbrottsersättning gäller därför inte då elöverföringen avbryts i exempelvis nio timmar, fungerar i två timmar och sedan åter avbryts i nio timmar. Avbrottsperioden börjar räknas från tidpunkten då vi fick kännedom om avbrottet och/eller från det att det är möjligt av säkerhetsskäl för personalen att inleda reparationsarbetet.

 
Avbrottsersättning i förhållande till skadestånd
En anhörig har avlidit. Hur ska jag göra med elabonnemanget?
Får jag en bekräftelse på min uppsägning/ inflytt?
Hur betalas avbrottsersättningen ut?
Hur gör jag om min anläggning/ bostad varit stängd en längre tid?
Hur lång uppsägningstid har jag?
Hur stor är avbrottsersättningen?
Jag har betalat, varför har jag fått en påminnelse?
Jag har e-faktura/ autogiro och har bytt kontonummer (bank), hur gör jag?
Jag har flyttat men har fått en faktura av er, varför?
Jag har lite svårt att betala just nu, kan jag få betala min faktura senare?
Jag kan inte logga in på mina sidor. Vad gör jag för fel?
Jag ska flytta in på en adress i Sundsvall, hur gör jag?
Jag ska flytta ut från min nuvarande adress, hur gör jag?
Jag ska gräva på tomten, kan ni komma ut och visa var ledningarna går?
Jag vill kunna använda Mina sidor, hur gör jag?
Jag önskar få statistik på min förbrukning. Kan ni hjälpa mig med det?
Kan jag få e-faktura?
Kan jag få månadsfaktura?
Kan jag ha både autogiro och e-faktura?
Ni höjde så sent som i somras – räckte inte det?
Vad behöver jag göra för att få ersättning?
Vad händer om jag inte väljer elhandlare vid inflytt?
Var hittar jag mitt anläggningsid/ områdesid?
Varför får jag två elfakturor?
Varför har jag fått ett inkassokrav?
Varför har jag fått påminnelse när jag har autogiro?
Varför stämmer inte uppsägningsdatumet? Jag anmälde till er för en månad sen.
Varför är det bara 15 dagar innan fakturan förfaller?
Vilka har rätt till avbrottsersättning?
Vilket bankgiro-/ postgiro-nummer har ni?
Vilket ocr-nummer har min faktura?
Är min faktura betald?


Senast ändrad: 2014-09-04 13:26

Kontakta kundcenter

Kundcenter: 060-600 50 20

Telefonöppettider är  vardagar 8.00-16.00

Felanmälan: 060-12 92 40

info@sundsvallelnat.se

 

Namn


E-post


Telefon


Fråga till kundcenter

 

Genom att skicka detta så lämnar jag mitt samtycke till att mina personuppgifter behandlas enligt Sundsvall Elnäts riktlinjer gällande PUL