Varför får jag två elfakturor?

Du får en faktura från Sundsvall Elnät AB som är nätägare och en faktura från din elhandlare. Nätägaren äger kablarna där du bor och är därför inte valbar, det är hit du meddelar när du flyttar in och ut samt om fel uppstår i din elanläggning. Du kan själv välja vilket elhandelsföretag du önskar nyttja.

 

  

Observera att listan nedan är filtrerad och inte visar alla frågor


Hur påverkar höjningen mig?
Jag har betalat, varför har jag fått en påminnelse?
Jag har e-faktura/ autogiro och har bytt kontonummer (bank), hur gör jag?
Jag har flyttat men har fått en faktura av er, varför?
Jag har lite svårt att betala just nu, kan jag få betala min faktura senare?
Kan jag få autogiro?
Kan jag få e-faktura?
Kan jag få månadsfaktura?
Kan jag ha både autogiro och e-faktura?
Ni höjde så sent som i somras – räckte inte det?
När ska min faktura vara betald?
Vad ingår i er abonnemangskostnad?
Varför får jag två elfakturor?
Varför har jag fått ett inkassokrav?
Varför har jag fått påminnelse när jag har autogiro?
Varför höjer Sundsvall Elnät avgifterna?
Varför innehåller er faktura en överföringskostnad? Jag betalar förbrukningen till annat bolag.
Varför är det bara 15 dagar innan fakturan förfaller?
Vilket bankgiro-/ postgiro-nummer har ni?
Vilket ocr-nummer har min faktura?
Är min faktura betald?


Senast ändrad: 2014-03-04 15:52

Kontakta kundcenter

Kundcenter: 060-600 50 20

Telefonöppettider är  vardagar 8.00-16.00

Felanmälan: 060-12 92 40

info@sundsvallelnat.se

 

Namn


E-post


Telefon


Fråga till kundcenter

 

Genom att skicka detta så lämnar jag mitt samtycke till att mina personuppgifter behandlas enligt Sundsvall Elnäts riktlinjer gällande PUL